КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВИХОВАННЯ

Компетентнісний потенціал виховання
№ п/п
Ключова компетентність
Ціннісні ставлення та практичні здатності

11.
Спілкування державною
(і рідною мовою у разі відмінності) мовами
Ціннісне ставлення:
усвідомлення ролі рідної (державної) мови як механізму національної і етнічної самоідентифікації, збереження світового мовного різноманіття, способу збереження культурних традицій і стратегій, аудіо- та візуалізацію культурного різноманіття свого народу;
- любов до української мови;
– усвідомлення ролі української мовив особистому житті, а також у житті нації і держави;
– спілкування українською мовою у школі та поза школою

Практична здатність:
– розуміти українську мову;
– послуговуватися державною мовою в різноманітних життєвих ситуаціях та дотримуватися мовного етикету;
– застосовувати різноманітні комунікативні стратегії залежно від мети спілкування;
– формулювати чітко думки, дискутувати, наводити аргументи, відстоювативласну думку;
– уміти правильно викоритовувати термінологічний апарат,спілкуватися в процесі начально-пізнавальної діяльності;
–розвʼязувати конфлікти за допомогою спілкування;
–популяризуватиідеїгуманізма, добра та краси;
              протистояти засміченості мови, лайливим словам
22.
Спілкування іноземними
мовами
Ціннісне ставлення:
- усвідомлення ролі іноземної мови як механізму глобалізації, як запоруки зручності самореалізації в умовах закордоння;
ціннісне ставлення до культурних надбань різних народів, соціальної рівності;
– позитивне сприйняття інакшості та інтерес до культурних відмінностей;
– толерантне ставлення до представників різних народів і культур;
– запобігання проявам ксенофобії, нетерпимості і расизму

Практична здатність:
– готовність прийняти представників інших культур такими, якими вони є;
– знати і за потреби спілкуватися мовами інших народів;
– володіти навичками міжкультурної взаємодії;
– запобігати міжетнічним і міжкультурним конфліктам;
– уміти розв’язувати конфліктні ситуації та знаходити компроміси
33.
Математична компетентність

Ціннісне ставлення:
– усвідомлення важливості математичного мислення та математичних знань у життєдіяльності людини;
– розуміння цілісної картини світу, закономірності розвитку суспільства, людських відносин, небезпек у застосуванні маніпулятивних технологій;
– дотримування логіки і послідовності у мисленні та діях;
– протистояння маніпулятивним впливам

Практична здатність:
– розвивати критичне мислення;
– аналізувати, систематизувати і сентизувати інформацію;
– установлювати причиново-наслідкові зв’язки;
– виокремлювати головні та другорядні цілі, ризики поведінки, ризиковані життєві ситуації й обирати шляхи їх вирішення
44.
Компетентності у природничих науках і технологіях

Ціннісне ставлення:
– розширення і поглиблення знань про предметний світ, сферу людських відносин та про себе;
– критичне оцінювання результатів людської діяльності у природному середовищі

Практична здатність:
– готовність до саморозвитку і опанування сучасними технологіями;
– використовувати сучасні технології у своїй діяльності;
– брати участь у дослідній і проектній діяльності
55.
Інформаційно-цифрова компетентність

Ціннісне ставлення:
– здійснення пошукової діяльності та виконання задач за алгоритмом;
– уміння працювати з різними Інтернет-ресурсами;
– розпізнавання достовірних і недостовірних джерел інформації;
– протистояння Інтернет-агресії, Інтернет-булінгу тощо

Практична здатність:
– уміти використовувати різні способи пошуку корисної інформації в довідникових джерелах (зокрема,за допомогою інформаційно-комунікативних технологій), критично мислити в процесі збору та обробки інформації;
– дотримуватися етикету;
– критично виділяти Інтернет інформацію;
– дотримуватися правил безпеки в Інтернет мережі та здатність протистояти інтернет-ризикам та маніпулятивним технологіям у ЗМІ та рекламі, соціальних мережах, комп’ютерних іграх
66.
Уміння вчитися в продовжжиття

Ціннісне ставлення:
– визначення мети та цілі власного життя і діяльності, планування й організація життя;
– визначення близьких, середніх і далеких перспектив, розроблення стратегії життя;
– уміння працювати самостійно і вкоманді;
– користування різними джерелами інформації;
– розширення знаннєвої та емоційної сфери, власні уявлення про життя;
– застосовування різних поведінкових і комунікативних стратегій відповідно до мети діяльності та конкретної ситуації

Практична здатність:
– уміти моделювати власний освітній розвиток, аналізувати, контролювати, корегувати й оцінювати результати освітньої діяльності;
– прагнути оволодівати новими знаннями та навичками;
– готовність удосконалювати свої моральні,морально-вольві якості та навички поведінки впродовжжиття;
– розуміти необхідності роботи над собою
77.
Ініціативність і підприємливість

Ціннісне ставлення:
– аналізування життєвих ситуацій;
– презентування власної ідеї та ініціативи;
– формулювання власних пропозицій, рішень;
– виявлення лідерських якостей;
– усвідомлення ціннісного змісту грошей, праці і рівності прав людей, праці батьків;
– засудження споживацького способу життя та трудової експлуатації дітей

Практична здатність:
– готовність братии відповідальність за себе та інших;
– розвивати моральні якостідля успішної професійної кар’єри;
– брати участь у шкільних заходах, волонтерській діяльності, у трудових десантах і благодійних акціях
88.
Соціальна та громадянська компетентності

Ціннісне ставлення:
– усвідомлення змісту понять «громадянин»,«патріотизм», «військово-патріотичне виховання», «готовність до захисту Вітчизни» як важливих складників життєдіяльності людини;
– усвідомлення конституційного обовʼязку щодо громадянських прав та захисту суверенітету і територіальної цілісності України;
– бажання брати участь у різних формах позакласної та позашкільної роботи військово-патріотичного спрямування;
– участь у шкільному самоврядуванні і в дитячих громадських об’єднаннях

Практична здатність:
– володіти навичками допомоги, самодопомоги, захисту та виживати в складних умовах;
– готовність захищати Батьківщину;
– дотримуватися конституційних норм, повага до державних символів, законів України;
– гуманно ставитися до інших людей, бути здатним до альтруїзму, співчуваття, емпатії;
– цінувати і поважати свободу інших, право на вибір та власну думку;
– поважати гідність кожної людини
99.
Обізнаність та самовираження у сфері культури

Ціннісне ставлення:
– ідентифікація себе як представника певної культури;
– визначення ролі і місця української культури в загальноєвропейському і світовому контекстах;
– використання культурногодосвіду в життєвих ситуаціях;
– долучення до творчості, висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби

Практична здатність:
– поціновувати культурні здобутки людства та інтерес до них;
– бути відкритим до культурного діалогу;
– потреба у творчій діяльності, яка би відповідала здібностям і нахилам
110
Екологічна грамотність і здорове життя

Ціннісне ставлення:
– усвідомлення природи, як джерела свідомості і духовності;
– усвідомлення людини як частини і результату еволюції природи;
– усвідомлення діяльності людини й її потреб як чинника руйнування довкілля;
– формування ставлення до природи,як універсальної цінності;
– визнання за об’єктами природи права на існування незалежно від привнесеної користі;
– усвідомлення значущості здорового способу життя, фізичної підготовки та фізичного розвитку для повноцінного житття людини

Практична здатність:
– уміти виокремлювати екологічний контекст будь-якого виду діяльності;
– формувати практичні навички екологічно безпечної поведінки (вміти обирати діяльність, що наносить найменшої шкоди природі);
– уміти застосовувати позитивні надбання народних традицій та етнічної культури у ставленні до природи й побутовій діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’яті героїв Небесної Сотні присвячується... Їх назвали Небесною сотнею – українців, які загинули в Києві на Майдані, на вулицях Груш...