Компетентнісний
потенціал виховання
|
||
№ п/п
|
Ключова компетентність
|
Ціннісні
ставлення та практичні здатності
|
11.
|
Спілкування державною
(і рідною мовою у разі відмінності) мовами
|
Ціннісне
ставлення:
– усвідомлення ролі рідної (державної) мови як механізму
національної і етнічної самоідентифікації, збереження світового мовного
різноманіття, способу збереження культурних традицій і стратегій, аудіо- та
візуалізацію культурного різноманіття свого народу;
- любов до української мови;
– усвідомлення ролі української мовив
особистому житті, а також у житті нації і держави;
– спілкування українською мовою у школі та
поза школою
Практична здатність:
– розуміти українську мову;
– послуговуватися державною мовою в
різноманітних життєвих ситуаціях та дотримуватися мовного етикету;
– застосовувати різноманітні
комунікативні стратегії залежно від мети спілкування;
– формулювати чітко думки,
дискутувати, наводити аргументи, відстоювативласну думку;
– уміти правильно викоритовувати
термінологічний апарат,спілкуватися в процесі начально-пізнавальної
діяльності;
–розвʼязувати конфлікти за допомогою
спілкування;
–популяризуватиідеїгуманізма, добра та
краси;
–
протистояти
засміченості мови, лайливим словам
|
22.
|
Спілкування іноземними
мовами
|
Ціннісне
ставлення:
- усвідомлення ролі іноземної мови як механізму
глобалізації, як запоруки зручності самореалізації в умовах закордоння;
– ціннісне
ставлення до культурних надбань різних народів, соціальної рівності;
– позитивне
сприйняття інакшості та інтерес до культурних відмінностей;
– толерантне
ставлення до представників різних народів і культур;
– запобігання
проявам ксенофобії, нетерпимості і расизму
Практична
здатність:
– готовність
прийняти представників інших культур такими, якими вони є;
– знати
і за потреби спілкуватися мовами інших народів;
– володіти
навичками міжкультурної взаємодії;
– запобігати
міжетнічним і міжкультурним конфліктам;
– уміти
розв’язувати конфліктні ситуації та знаходити компроміси
|
33.
|
Математична компетентність
|
Ціннісне
ставлення:
– усвідомлення важливості математичного мислення та математичних знань
у життєдіяльності людини;
– розуміння
цілісної картини світу, закономірності розвитку суспільства, людських
відносин, небезпек у застосуванні маніпулятивних технологій;
– дотримування
логіки і послідовності у мисленні та діях;
– протистояння
маніпулятивним впливам
Практична
здатність:
– розвивати критичне мислення;
– аналізувати,
систематизувати і сентизувати інформацію;
– установлювати
причиново-наслідкові зв’язки;
– виокремлювати
головні та другорядні цілі, ризики поведінки, ризиковані життєві ситуації й
обирати шляхи їх вирішення
|
44.
|
Компетентності у природничих науках
і технологіях
|
Ціннісне ставлення:
– розширення і поглиблення знань про
предметний світ, сферу людських відносин та про себе;
– критичне оцінювання результатів
людської діяльності у природному середовищі
Практична здатність:
– готовність до саморозвитку і
опанування сучасними технологіями;
– використовувати сучасні технології у
своїй діяльності;
– брати участь у дослідній і проектній
діяльності
|
55.
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Ціннісне
ставлення:
– здійснення
пошукової діяльності та виконання задач за алгоритмом;
– уміння
працювати з різними Інтернет-ресурсами;
– розпізнавання
достовірних і недостовірних джерел інформації;
– протистояння
Інтернет-агресії, Інтернет-булінгу тощо
Практична
здатність:
– уміти використовувати різні способи пошуку корисної інформації в
довідникових джерелах (зокрема,за допомогою інформаційно-комунікативних
технологій), критично мислити в процесі збору та обробки інформації;
– дотримуватися
етикету;
– критично
виділяти Інтернет інформацію;
– дотримуватися
правил безпеки в Інтернет мережі та здатність протистояти інтернет-ризикам та
маніпулятивним технологіям у ЗМІ та рекламі, соціальних мережах, комп’ютерних
іграх
|
66.
|
Уміння вчитися в продовжжиття
|
Ціннісне ставлення:
– визначення мети та цілі власного
життя і діяльності, планування й організація життя;
– визначення близьких, середніх і
далеких перспектив, розроблення стратегії життя;
– уміння працювати самостійно і
вкоманді;
– користування різними джерелами
інформації;
– розширення знаннєвої та емоційної
сфери, власні уявлення про життя;
– застосовування різних поведінкових і
комунікативних стратегій відповідно до мети діяльності та конкретної ситуації
Практична здатність:
– уміти
моделювати власний освітній розвиток, аналізувати, контролювати, корегувати й
оцінювати результати освітньої діяльності;
– прагнути оволодівати новими знаннями
та навичками;
– готовність удосконалювати свої
моральні,морально-вольві якості та навички поведінки впродовжжиття;
– розуміти необхідності роботи над
собою
|
77.
|
Ініціативність і підприємливість
|
Ціннісне ставлення:
– аналізування життєвих ситуацій;
– презентування власної ідеї та
ініціативи;
– формулювання власних пропозицій,
рішень;
– виявлення лідерських якостей;
– усвідомлення ціннісного змісту
грошей, праці і рівності прав людей, праці батьків;
– засудження споживацького способу
життя та трудової експлуатації дітей
Практична здатність:
– готовність братии відповідальність
за себе та інших;
– розвивати моральні якостідля
успішної професійної кар’єри;
– брати участь у шкільних заходах,
волонтерській діяльності, у трудових десантах і благодійних акціях
|
88.
|
Соціальна та громадянська компетентності
|
Ціннісне ставлення:
– усвідомлення змісту понять
«громадянин»,«патріотизм», «військово-патріотичне виховання», «готовність до
захисту Вітчизни» як важливих складників життєдіяльності людини;
– усвідомлення конституційного
обовʼязку щодо громадянських прав та захисту суверенітету і територіальної
цілісності України;
– бажання брати участь у різних формах
позакласної та позашкільної роботи військово-патріотичного спрямування;
– участь у шкільному самоврядуванні і
в дитячих громадських об’єднаннях
Практична здатність:
– володіти
навичками допомоги, самодопомоги, захисту та виживати в складних умовах;
– готовність захищати Батьківщину;
– дотримуватися конституційних норм,
повага до державних символів, законів України;
– гуманно ставитися до інших людей,
бути здатним до альтруїзму, співчуваття, емпатії;
– цінувати і поважати свободу інших,
право на вибір та власну думку;
– поважати гідність кожної людини
|
99.
|
Обізнаність та самовираження у
сфері культури
|
Ціннісне
ставлення:
– ідентифікація себе як представника
певної культури;
– визначення ролі і місця української
культури в загальноєвропейському і світовому контекстах;
– використання культурногодосвіду в
життєвих ситуаціях;
– долучення до творчості, висловлюючи
власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні
зображувально-виражальні засоби
Практична здатність:
– поціновувати культурні здобутки
людства та інтерес до них;
– бути відкритим до культурного
діалогу;
– потреба у творчій діяльності, яка би
відповідала здібностям і нахилам
|
110
|
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Ціннісне ставлення:
– усвідомлення природи, як джерела
свідомості і духовності;
– усвідомлення людини як частини і
результату еволюції природи;
– усвідомлення діяльності людини й її
потреб як чинника руйнування довкілля;
– формування ставлення до природи,як
універсальної цінності;
– визнання за об’єктами природи права на
існування незалежно від привнесеної користі;
– усвідомлення значущості здорового
способу життя, фізичної підготовки та фізичного розвитку для повноцінного
житття людини
Практична здатність:
– уміти виокремлювати екологічний контекст
будь-якого виду діяльності;
– формувати практичні навички екологічно
безпечної поведінки (вміти обирати діяльність, що наносить найменшої шкоди
природі);
– уміти застосовувати позитивні надбання
народних традицій та етнічної культури у ставленні до природи й побутовій
діяльності.
|
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВИХОВАННЯ
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Пам’яті героїв Небесної Сотні присвячується... Їх назвали Небесною сотнею – українців, які загинули в Києві на Майдані, на вулицях Груш...
-
Сьогодні наші учні представили Українську Хартію вільної людини, так як розуміють її вони. Щоб бути патріотом своєї країни потрібно любити...
-
План проведення Дня цивільного захисту у комунальному закладі Шляхтинецька ЗОШ І-ІІ ст. ім. О.Г.Барвінського 04 травня 2017 р. 9.00...
-
День святого Валентина святкують усі - і дорослі, і діти. Не обминули цю традицію і у нашому НВК: ❤обмін "валентинками";...
Немає коментарів:
Дописати коментар