ЗВІТ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА 2018-2019 н. р.


Аналіз виховної роботи за 2018 – 2019 н. р.
Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота школи орієнтується на нормативно - правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини» та нормативно - правові акти,  документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
Виховна робота педагогічного колективу школи була підпорядкована проблемі, над якою працює школа «Підвищення ефективності і якості уроку, як основної форми організації навчально-виховного процесу».
Виховна проблема школи - «Виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, національно-патріотично свідомої людини здатної до саморозвитку і самовдосконалення»
Національно-патріотичне виховання дітей та молоді - це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
Мета патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
- утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
- виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
- підвищення престижу військової служби, а звідси - культ ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя;
- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
- піднесення кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи, формування мовленнєвої        культури;
- спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалося за основними напрямками:
·                        Національно-патріотичне виховання (громадянське);
·                        Правове виховання;
·                        Фізичне виховання;
·                         Формування здорового способу життя;
·                        Художньо-естетичне виховання;
·                        Екологічне виховання;
·                        Родинно-сімейне виховання;
·                        Духовно-моральне виховання;
·                        Превентивне виховання.
В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:
Виховання національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, держави;
Формування високої духовності особистості:
Сприяння набуттю дітьми соціального досвіду, успадкуванню ними духовних надбань українського народу;
Забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів;
Створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей - сиріт, та дітей, що залишилися без батьківського піклування;
Створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини;
Організація педагогічно - доцільної системи учнівського самоврядування. Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2018-2019 навчальному році працювало 8 класних керівників (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 класів), 1 педагог-організатор, практичний психолог, соціальний педагог, заступник директора.
Національно-патріотичний напрямок виховання
Національно-патріотичне (громадське) виховання у 2018-2019 навчальному році реалізовувалося через проведення таких заходів:
ü Акція «Україна єдина!» (учні 5-9 класів);
ü Перший урок «Я люблю свою країну» (учні 1 класу );
ü Бесіда «З Україною в серці» (учні 2 класу );
ü Перший урок «Ми-українці єдина сім’я» (учні 3-4 класів)
ü Перший урок «Україну прекрасну я щиро люблю» (учні 5 класу );
ü Екскурсія в музей О. Г. Барвінського(учні 6 класу );
ü Перший урок «Любім Україну, як сонце любім…»(учні 7-8 класів)

ü Перший  урок «Ми діти твої Україно!» (учні 9 класу );
ü Інформаційна лінійка «Україна – суверенна і незалежна держава» (учні 1-9 класів)
ü Демонстрація відеоролика «Дітям про козаків» (учні 1 класу)
ü Година спілкування «14 жовтня – День Захисника України» (учні 2 класу)
ü Бесіда на військово-патріотичну тему (До свята Покрови) (учні 3 класу)
ü Урок мужності(учні 4 класу)
ü Бесіда «Пам’ятаймо героїв» (учні 5 класу)
ü Впорядкування могили воїнів УПА (учні 6 класу)
ü Класна година «Зродилися ми великої години» (учні 7-8 класу)
ü Читання віршів Зиновія Сердюка (до річниці УПА) (учні 9 класу)
ü Фільм «День захисника України» (учні 5-9 класів);
ü Лінійка присвячена Дню Захисника України «Герої не вмирають» (учні 1-9 класів);
ü Перегляд відеоролику «Україна – це територія гідності і свободи» (учні 1, 3 класів);
ü Екскурсія до інформаційного стенду. Бесіда на тему «Герої нашого часу» (учні 2 класу)
ü Виховна година «День Гідності та Свободи» (учні 4 класу);
ü Виховна година «Революція Гідності: як це було» (учні 5 класу)
ü Бесіда «Ті дні у пам’яті народній» (учні 6 класу)
ü Круглий стіл «У їхніх серцях живе Україна» (учні 7 класу)
ü Бесіда «Біль мого народу» (учні 8, 9 класів);
ü Інформаційний година "Слава Україні! - Героям слава!" (учні 5-9 класів);
ü Перегляд документального фільму «Євромайдан. Початок» (учні 5-9 класів);
ü Бесіда «З історії Національної академії наук України» (учні 8-9 класів)
ü Семінар  «Роль академічної науки та нових знань у освітньому процесі школярів» (педагогічні працівники)
ü Практичні заняття «Наука-онлайн» (вчителі української мови та літератури, хімії, математики, фізики);
ü Виховний захід до Дня Збройних Сил України для учнів початкових класів. (учні 1-4 класів);
ü Класна година, присвячена Збройним силам України(учні 6 класу);
ü Вікторина « Історія Збройних Сил України» (учні 7- 9 класів);
ü Демонстрація відеоролика «Збройні сили України» (учні 1-9 класів);
ü Стіна побажань «Наші захисники -наша гордість» (учні 5- 9 класів); Інформаційна година до Дня Соборності України «Україна – соборна держава» (учні 1-9 класів);
ü Флешмоб «Україна єдина!» (учні 1-9 класів);
ü Бесіда  «Хай мужність не залишає нас,  хай мирне небо засіяє над нами» (учні 1 класу);
ü Година спілкування  «Україна соборна і незалежна» (учні 3 класу);
ü Бесіда «Україна – соборна держава» (учні 4 класу);
ü Виховна година до Дня Соборності України  «Україна є, була і буде…»(учні 5 класу);
ü Усний журнал до дня Соборності України «Воз’єдналися в ті далекі роки наші предки на віки» (учні 6 класу);
ü Усний журнал до Дня Соборності «Воз’єдналися в ті далекі роки наші предки на віки» (учні 7-8 класів);
ü Бесіда «Акт Злуки» (учні 9 класу);
ü Літературно-музична композиція «Квіти у полі там, де Крути..» (учні 1-9 класів);
ü Демонстрація документального фільму «Бій під Крутами 29 січня 1918 рік. Захист Української держави» (учні 5-9 класів);
ü Бесіда «Волі народної  дзвін» (учні 2 класу);
ü Класна година «Волі народної  дзвін» до Дня пам’яті Крут (учні 3-4  класів);
ü Виховна година «Пам’ятай про Крути» (учні 5 класу);
ü Перегляд і обговорення фільму «Україна: забута історія» (учні 6 класу);
ü Бесіда «Хто вони герої Крут» (учні 9 класу);
ü День Героїв Небесної сотні «Їх дух незламний і безсмертний» (учні 1-9 класів);
ü Перегляд відеоролику «Герої Небесної  сотні» (учні 1-9 класів);
ü Перегляд відео «Пам’яті Небесної сотні » (учні 1 класу);
ü Урок мужності «Вони пішли у вічність, щоб Україну зберегти» (учні 3 класу);
ü Перегляд відеофільму «Герої не вмирають» (учні 4 класу);
ü Перегляд документального фільму «Небесна сотня. Зима, що нас змінила» (учні 5 класу);
ü Виховна година до Дня пам’яті Небесної сотні «Герої не вмирають. Мамо я не вернусь» (учні 6 класу);
ü Класна година на тему «Небесна сотня: герої не вмирають» (учні 7-8 класів).
Вивчення історії і традицій рідного краю є одним із важливим елементом національно-патріотичного виховання дитини, саме тому впродовж року було здійснено наступні тематичні екскурсій:
ü Музей О.Г. Барвінського у приміщенні школи с.Шляхтинці (учні 1, 5, 6 класів);
ü Меморіальний музей С.Крушельницької в с. Біла (учні 5 класу);
ü Збаразький замок — фамільна резиденція князівських родів Тернопілля (учні 6, 7 класів);
ü Вишнівецький палац. Екскурсія за маршрутом Тернопіль-Вишнівець-Рівне (учні 2-4 класів);

Правове виховання
 Правове виховання учнів здійснювалося через різноманітні бесіди, дискусії, консультації, ігри, заняття, вправи, тренінги, відеоматеріали за допомогою яких, учням прищеплювалася повага до прав і свобод людини, забезпечувалися знання та виконання законів України.
У школі постійно ведеться робота з попередження расизму та ксенофобії, виховання толерантного відношення до людей. Майже кожного місяця було проведено засідання Ради профілактики правопорушень. На засіданнях Ради розглядались випадки порушення поведінки учнями, схильними до порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин.
Радою профілактики школи практикувались такі засоби впливу:
- Винесення офіційного попередження про відповідальність за навчання та виховання дітей батькам.
- Винесення офіційного попередження за противоправну поведінку учнів, термін для виправлення своєї поведінки.
Класні керівники здійснювали постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводили необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежували умови проживання дітей в сім’ї, вивчали характер та прояви особистості учнів, здійснювали всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічалися з учнями та їх батьками за місцем проживання, проводили роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучали до роботи у класі та в школі.
Паралельно з класними керівниками індивідуальну роботу проводив соціальний педагог, яким було  складено шкільний банк даних на дітей соціальних категорій. З метою поглиблення інформації про дітей проведені бесіди з класними керівниками та вчителями-предметниками, оброблені результати діагностування та надані рекомендації класним керівникам.
Протягом навчального року школярів залучали до правоохоронної та профілактичної роботи з метою набуття дітей правового досвіду, виховання в них непримиренного ставлення до негативних протиправних явищ. 
Впродовж року на правову тематику було проведено наступні виховні заходи:
ü Бесіда «Відповідальність за свої дії і наслідок бездіяльності» (батьки)
ü Всеукраїнський урок «Права людини» (учні 1-9 класів);
ü Тренінг «Правовий майданчик» (учні 4-6 класів);
ü Вікторина « Права дітей,» (учні 7-9 класів);
ü Конкурс малюнків «Я маю право» (учні 1-9 класів);
ü Гра «Подорож з казковими героями до Країни Права» (учні 1 класу);
ü Година спілкування «Ми-українські діти, діти- світу» (учні 2 класу);
ü Година спілкування «Я маю право, кожна людина має право» (учні 3 класу);
ü Бесіда «Немає права без обов’язків» (учні 9 класу);
ü Година правової абетки «Права дитини - вивчаєм сумлінно» (учні 5 класу);
ü Бесіда «Конвенція ООН. Права дітей» (учні 4 класу);
ü Бесіда «Кримінальна відповідальність неповнолітніх» (учні 7-8 класів);
ü Просвітницька робота. Бесіда «Права дітей. Конвенція ООН» (учні 2, 4 класів);
ü Перегляд фільму «Живи» (учні 9 класу);
ü Бесіда «Булінг – що це за поняття і як його уникнути в житті» (учні 5 -9 класів).
З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин у 5-9 класах ведуться щоденники обліку дисципліни на
уроках, відвідування уроків кожним учнем класу. Записи у щоденниках аналізуються, а учні, схильні до пропусків занять без поважних причин, до порушень дисципліни та правил поведінки у школі, викликаються на бесіди до адміністрації школи.

Фізичне виховання та формування здорового способу життя
Протягом року вчитель фізичного виховання, вчитель основи здоров’я, класні керівники і педагоги  пропагували серед учнівської молоді здоровий спосіб життя, проводили оздоровчо роботу серед дітей, фор­мували усвідомлене ставлення  учнів до заняття спортом і гармонійному розвиткові особистості, дотримання режиму дня.
Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних заходів в школі:
ü виставка стінгазет, плакатів, малюнків про шкідливі звички(учні 1-9 класів );
ü профілактичні бесіди та лекції з залученням лікарів амбулаторії (учні 1-9 класів );
ü Ділова гра «Що кожен повинен знати про паління» (учні 8-9 класів );
ü Бесіда з батьками «Відповідальність за здоров’я і життя дітей» (батьки);
ü Тренінг «Професійне здоров’я педагога» (педагогічні працівники);
ü Тренінг «Що ти знаєш про СНІД? (учні 8-9 класів);
ü Бесіда «СНІД – небезпека» (учні 8-9 класів);
ü Бесіда «Руки –носії збудників хвороб» (учні 1 класу);
ü Гра-тренінг «Я доглядаю за своїми зубами» (учні 2 класу);
ü Виставка творчих робіт «Як я дбаю про своє здоров’я» (учні 3 класу);
ü Виставка творчих робіт «Як я дбаю про своє здоров’я» (учні 4 класу);
ü Рейд «Твій зовнішній вигляд» (учні 4 класу);
ü Анкетування «Чи залежний я від інтернету?» (учні 5 класу);
ü Виховна година «Краса і здоров’я» (учні 5 класу);
ü Бесіда «Шкідливий вплив монітора на здоров’я людини» (учні 6 класу);
ü Бесіда «Рослини лікують» (учні 6 класу);
ü Бесіда «СНІД» (учні 6 класу);
ü Класна година «Здоровий спосіб життя – мій орієнтир» (учні 7-8 класів);
ü Бесіди на перерві «Як впливають інтернет-ресурси на здоров’я» (учні 7-8 класів);
ü Година спілкування «СНІД – загроза людству» (учні 7класу).
Учні школи впродовж року  брали участь у спортивних змаганнях , конкурсах, квестах  як у навчальному закладі так і за його межами. У позаурочний час учні відвідували секцію з футболу і були активними  учасниками   змагань місцевого і районного рівнів, на яких достойно виступали і досягали  хороших рівнях.
Екологічне виховання
У рамках екологічного виховання відбулося прибирання прилеглої до школи території, було насаджено нові дерева. Треба відмітити, що всі учні протягом року старанно доглядали за територією школи, самостійно висаджу вали квіти, як на клумбі так і в самому приміщенні школи.
У рамках екологічного виховання учні школи взяли участь у заходах:
ü Перегляді відеофільму «Кажани та люди» (учні 7-9 класів);
ü Бесіді «Кажани – це нічні савці» (учні  5-9 класів);
ü Виховній бесіді «Птахи – наші друзі» (учні 1-4 класів);
ü Перегляді фільму «Міграція птахів». (учні 5-7 класів);
ü Інформаційній годині «Всесвітній день мігруючих птахів» (учні 8-9 класів);
ü Усному журналі «Збереження водно-болотних угідь – запорука життя» (учні  5-9 класів);
ü Лінійці, присвяченій Дню цивільного захисту
ü Уроці обережності з тітонькою Совою (учні 1-го класу)
ü Уроці.  Правила поведінки у надзвичайних ситуаціях (учні 2-го класу)
ü Уроці-тренінгу «Знання збережуть життя» (учні 3-4 класів)
ü Виховній годині «Цивільний  захист. Дії населення під час надзвичайної ситуації» (учні 5-6 класів)
ü Перегляді  відео  «Правила безпеки – правила життя» (учні 7-9 класів)
ü Тематичній загальношкільній лінійці «Чорнобиль – скорбота пам’яті   людської...» (учні 1-9 класів)
ü Квесті «Наша безпека в наших руках» (учні 5-9класів)
ü Демонстрації відеоматеріалів  «Водні ресурси України», «Як зберегти водні ресурси планети від забруднення» (учні  5-6 класів);
ü Фотовиставці «Водно-болотні угідя України» (учні  1-9 класів);
ü Круглому столі «У чому полягає користь болота?» (учні 7-8 класів);
ü Перегляді мультфільмів «Як економно використовувати воду вдома», «Корисні підказки. Вода», «Склянка води», «Вода - це життя» (учні 1-4 класів);
ü Участі у XVII Всеукраїнському конкурсі «Земля наш спільний дім»;
ü Проекті «Прикраси шкільний паркан» (учні приносили вживані речі і використовували з них нитки для плетіння зображень) ;
ü Загальношкільній акція «Здай батарейку – збережи планету» ;
ü Виховній годині «Викидай правильно» (учні 1 – 9 класів);
ü Перегляді соціального ролику «Про сортування сміття» (учні 5-9 класів);
ü Перегляді мультфільму «Свинка Пеппа-переробка» (учнів 1-4 класів)
ü Інформаційній хвилинці «Міжнародний день біологічного різноманіття» (учні 5-9 класів);
ü Бесіді «Екологічна безпека та збереження довкілля» (учні 8-9 класів);
ü Проекті «Червона книга України» (виготовлення міні-книг з тваринами та рослинами нашої місцевості) (учні  5 класу);
ü Перегляді відео «Чому біорізноманіття настільки важливе?» (учні 6-7 класів);
ü Перегляді відео «Біорізноманіття та зникнення видів» (учні 8-9 класів);
ü Еко-челенджі  «Посади своє дерево» (4 клас – висадка на території школи Магнолії, 5 клас – Півонії деревовидної, 8 клас – сосни)
ü Уроці екскурсії з природознавства (учні 5класу);
ü Трудовій акції «Квіткова мозаїка» (учні 5-9 класів).
Учні школи взяли участь у проекті «Клумба матерям воїнів АТО», метою якої є прищеплення поваги і любові до матерів воїнів , а також висловити подяку і шану за те, що вони виховали і виростили гідних синів своєї Батьківщини.
Родинно-сімейне виховання
Родинно-сімейне виховання протягом 2018-2019 н. р. здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей.
Протягом  навчального року з учнями  1-9 класах  та батьками проводилася наступна робота:
ü Батьківські збори ;
ü Батьківські збори «Роль сім’ї в підготовці школярів до вибору професій» (батьки);
ü Бесіда «Відповідальність за свої дії і наслідок бездіяльності» (батьки);
ü Проведення акцій, флешмобів, свят  (учні 1-9 класів);
ü Свято осені «Ходить гарбуз по городу» (учні 1-4 класів, дошкільнята);
ü бесіда з батьками «Адаптація першокласника до навчального процесу»;
ü лекція для батьків, педагогів «Адаптація п’ятикласників»;
ü свято Букварика ( учні 1 класу);
У роботі з батьками педагоги використовують різноманітні її види й методи. Серед них відвідування батьків удома. Це допомагає встановити зв'язок з усією сім'єю, з'ясувати її загальну та педагогічну культуру, умови життя учня, його місце в сім'ї і ставлення до нього старших, ознайомитися з досвідом батьківського виховання, дати поради і домовитися про єдині вимоги до школяра.
 Ще один із методів роботи з батьками є запрошення батьків до школи, що дає можливість краще зрозуміти і побачити роботу педагогів, а також поведінку і ставлення своєї дитини до навчання. 
Класні батьківські збори є важливим колективним видом роботи класного керівника з батьками учнів, їх проводять 1—2 рази на семестр. Такі збори сприяють формуванню громадської думки батьків, об'єднанню їх в єдиний колектив.

Духовно-моральне виховання
Для повноцінного духовно-морального розвитку учнів з ними проводиться  позакласна робота у вигляді виховних годин, бесід, свят.  Щотижня на загальношкільній лінійці вчитель християнської етики молиться разом з учнями, читає  притчу, обговорює з ними порушену проблему, дає відповіді на питання, які цікавлять дітей. Під час Великого посту учні школи, на чолі з вчителем, проводять у церкві Хресну дорогу,  а також в травні водять хороводи та відвідують маївки.
Цього року в НВК була проведена акція «Даруй тепло людської душі!», мета якої є розвинути в учнів любов і повагу до близьких і оточуючих їх людей.
Художньо – естетичне виховання
Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи.
Вчитель музики разом з педагогом-організатором щороку готує учнів до музичних конкурсів, різноманітних свят які відбуваються в школі та за її межами.
Учні школи разом з вчителем образотворчого мистецтва взяли участь в районній олімпіаді,  різноманітних конкурсах з малювання,  а також активно проявили себе в оформленні ігрової кімнати школи.
Художньо-естетичний аспект виховної роботи реалізовувався  школою через проведення різноманітних заходів:
ü Урочиста лінійка, присвячена Дню Знань «Добрий день країно знань!»
ü Вечорниці «Ой, Андрію, даруй нам надію» (учні 5-9 класів);
ü Новорічний карнавал «Зимова феєрія» (учні 1-9 класів);
ü Свято «Срібний дзвоник кличе в літо!» (учні 1-9 класів);
ü Випускний вечір «Прощавай, садочок дитячий» (вихованці дитсадка);
ü Випускний вечір «Школо рідна прощавай» (учні 9 класу);
ü Усний журнал «День української писемності та мови» (учні 1-9 класів);
ü Радіодиктант (учні 5-9 класів);
ü Конкурс- виставка малюнків за творами українських письмеників «Вправний олівець» (учні 5-9 класів);
ü Конкурс-презентація класних стінгазет «Письменики нашого краю»:
o   У світі казки Марти Чопик (5 кл.)
o   Огляд творчого доробку Б. Лепкого (6 кл.)
o   Ірина Мацко – казкар, поет, видавець (7 кл.)
o   Левко Крупа: огляд творчого доробку (8 кл.)
o   О. Барвінський (9кл.)
ü Конкурс інсценізація літературної казки «У гості казка завітала» (учні 5, 6, 7 класів);
ü Літературне читання «Поетичні барви осені» (учні 5-9 класів);
ü Лінгвістична гра «Подорож у країну Мовознавства» (учні 5-6 класів);
ü Лінійка, присвячена відкриттю "Шевченківських днів"(учні 1-9 класів);
ü  Конкурс на краще виразне читання поезій Т. Шевченка(учні 1-9 класів);
ü Брей-ринг з української літератури (учні 5-9 класів);
ü Вікторина «Подорож по Європі» (учні 5, 7класів);
ü Перегляд відео «Парад країн Європи» (учні 6 класу);
ü Візитні картки країн світу (учні 9 класу);
ü Перегляд відео «Парад країн Європи» (учні 8 класу).
Превентивне виховання
У цьому напрямку виховання педагоги школи спрямовують свою  діяльність на  формування  здорової, позитивної позиції учня, в процесі трудової, навчальної, позашкільної діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів.
З метою профілактики негативних явищ в поведінці учнів проведені наступні заходи:
ü Залучення усіх дітей до позакласної діяльності (свята, інформаційні лінійки, ігри, тренінги)
ü Надання консультаційної допомоги за запитом (учні, батьки, педагоги);
ü Надання консультаційної ;допомоги
ü Проведення державно-громадських операцій та рейдів «Підліток. Зима. Канікули», «Діти вулиці. Вокзал», «Діти Тернопільщини проти насильства, бездоглядності, за духовну та сімейну злагоду», «Літо», «Урок», спрямованих на профілактику негативних проявів у дитячому середовищі та запобігання дитячій бездоглядності(учні 1-9 класів);
ü Мій дім без насилля (учні 8 класу);
ü Бесіда про організацію вільного часу учнів вдома (учні 3 класу);
ü Тренінг «Разом ми команда» (учні 5 класу);
ü Тренінг «Розвиток лідерських якостей» (учні 5 класу);
ü Бесіда-дискусія на основі притчі «Хлопчик з кепським характером» (учні 3 класу);
ü Бесіда «Соціальний ролик, який змінив моє ставлення до життя» (учні 9 класу);
ü Бесіда «Соціальний ролик, який змінив моє ставлення до життя» (учні 8 класу);
ü Бесіда «Відповідальність за вчинення булінгу над іншими » (учні 5-9 класів);
ü Бесіда «Відповідальність за вчинення булінгу над іншими » (учні 5-9 класів);
ü Бесіда «Небезпечні айфони. Соціальна мережа» (учні 6-7 класів);
ü Квест «Наша безпека в наших руках» (учні 5-9 класів);
ü Перегляд фільму «Правда про торгівлю людьми» (учні 5-9 класів);
ü Бесіда «Шкідливий вплив електронних сигарет на організм підлітка» (учні 6-8 класів);
ü Перегляд фільмів «Товариство Червоного Хреста», «Що означає емблема Червоного Хреста» (учні 5-9 класів);
ü Перегляд мультфільмів «Дітям про толерантність», «Мультик про добро» (учні 1-4 класів);
ü Бесіда «Цінуй працю інших» (учні 3класу);
ü Бесіда «Здоров’я і об’єктивна необхідність  здорового способу життя» (учні 5-7 класів);
ü Акція «Від серця до серця» (учні 1-9 класів).
Педагогічний колектив школи в процесі  превентивного виховання намагається насамперед сформувати в учнів високі моральні якості, які є головним чинником вибору способів поведінки.
Учнівське савмоврядування
Організація дитячого самоврядування проводилась відповідно до нормативно- правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи навчального закладу.
Протягом року кожного тижня проводились тематичні та робочі лінійки. Тематичні були спрямовані на формування свідомої поведінки школярів, профілактику наркоманії, алкоголізму та тютюнопаління, запобігання нещасних випадків та попередження правопорушень, а також присвячувалися визначним подіям в житті суспільства.
Учнівське самоврядування було ініціатором та організатором проведення благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі, а також допомогти одиноким людям похилого віку.  Школа брала участь в акції «Різдвяна фабрика вареників» для воїнів АТО.
Лідери шкільного самоврядування взяли участь у проекті «Непоборні», метою якого була залучити широкий загал школярів до вивчення історії боротьби УПА, формувати в учнівської молоді єдину національну пам’ять та ідентичність, набувати компетентностей громадянина і патріота долучаючись до суспільно корисних справ, виховувати ініціативних, мислячих і свідомих громадян сучасної України шляхом реалізації спільних з місцевою громадою волонтерських проектів щодо наведення обліку пам’ятників, меморіалів, захоронень та належного догляду за ними.
Учнівське самоврядування на чолі з педагогом-організатором працювало над проектом «Знай наших». Головна ціль проекту є  привернути увагу  громадськості, насамперед, молоді, до діяльності таких представників українського народу, які є гідним прикладом для наслідування.
Учні школи разом з педагогами брали активну участь в позакласних виховних заходах, які відбувалися в  школі та за її межами.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’яті героїв Небесної Сотні присвячується... Їх назвали Небесною сотнею – українців, які загинули в Києві на Майдані, на вулицях Груш...